Jdi na obsah Jdi na menu
 


DÉ trojka ‒ František Růžička

14. 2. 2019

S potěšením mohou řidiči – nejen Jihočeského kraje – konstatovat, že stavba silničního tahu D3 se konečně po „dvaceti“ letech postkomunistického rozvíjení přiblížila do lokality krajského města. Třeba se naplní poslední předvolební sliby, že v roce 2022 bude dálniční tah v provozu, a to včetně obchvatu Českých Budějovic. Pokud je to uváděno jako slib a záměr, nutno dodat, že tomu tak bylo již za předchozích vládních uskupení. „Skutek, ale utek’“, jak říkával náš dědeček se selským rozumem.

Součástí rozestavěné dálnice D3 je stavba s označením „0310/I Úsilné-Hodějovice“. Tato stavba vytvoří spolu s navazující stavbou 0310/II (Hodějovice-Třebonín) obchvat krajského města. Tím by měla být odvedena veškerá zbytková doprava ze stávající silnice I/3 v úseku Budějovice-Krasejovka (ke Kaplici), jejíž kapacita je zcela vyčerpána. Rovněž situace ve městě je – nejen z důvodu mnoha světelných křižovatek – naprosto neúnosná. Zejména v „dopravních špičkách“. O těch ale lze klidně napsat, že jsou téměř „celodenní“.

Dálnice bude náhradou za silnici I/3 (Od D1 přes Benešov-Tábor-kolem centra Č. Budějovic- dále do Rakouska, vede po ní trasa E55) realizovanou v letech 1979-92. I přes tehdejší přestavbu již nevyhovuje podmínkám současného provozu, natož budoucího. Je dopravně přetížená, dochází zde k řadě kolizních situací. Na stávající silnici I/3 by měla zůstat jen příměstská a pomalá doprava. Po dostavbě dálnice má být převedena do silnic II. třídy. Zkušení řidiči ale i tak budou dále tvrdit, že to bude nedostatečné, neboť stále bude chybět „severní spojka“. Další negací při budování je okolnost, že nové spojky nejsou projektovány na dostatečnou propustnost i s potřebnou rezervou. Stejně negativně je zmiňován nedostatečný počet dálničních nájezdů/sjezdů.

Zmíněná stavba navazuje na již prováděnou stavbu 0309/II (Borek-Úsilné) a měří 7197 m. Netřeba ani zmiňovat, že součástí trasy bude několik mostů, protihlukové stěny a další potřebné úpravy pro splnění dálničních parametrů, například přeložky stávajících komunikací. Na trase je navržen hloubený tunel „Pohůrka“ v délce cca jednoho kilometru. Tato stavba končí (dle projektu) za okružní křižovatkou „Hodějovice“ pod budoucím železničním nadjezdem, kde navazuje další stavba D3 0310/II (Hodějovice-Třebonín). V podmínkách je stanoveno, že obě stavby musí být zprovozněny najednou. Tak ať se to ku prospěchu „budoucí“ generace řidičů zdaří… Kdo bude dalším šéfem jihočeského „hejtmanátu“, nebylo zatím předpovězeno. Třeba se o kandidaturu pokusí i bývalý ministr průmyslu (M. K.) Zatím bude působit v metropolitním kabaretu. Tedy kabinetu. Jako dřívější odborný anesteziolog bude coby současný úspěšný podnikatel propagovat „elektrojízdu na baterky“. Hlavně – přetáhne všechny nejlepší (a především poslušné) mozky do českobudějovických škol (zde nepůsobí žádné „plzeňské“ rychlokvašné odnože), jak předkládal lidu českobudějovickému v předvolebních komunálních slibech.

František Růžička (Hlas svědomí)

p14609901.jpg

Tudy povede, když se to povede

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář