Jdi na obsah Jdi na menu

Střípky ze života Jindry Hojera z Rychlých šípů

19. 9. 2019

Když se vysloví jméno autora Ing. Jindřich Hojer, CSc., málokoho napadne, že by dotyčný kmet mohl být známou postavou z nejslavnějšího českého komiksu. V roce 1936, ještě jako malý kluk, byl Jindra Hojer členem Foglarova skautského oddílu Pražská dvojka a stal se předlohou známé postavičky z Rychlých šípů.

Po úspěchu knihy Záhadné hlavolamy pro chytré hlavičky se Jindra Hojer rozhodl, že ke svým 95. narozeninám nadělí fanouškům nové dílo, tentokrát ryze o svém životě pod názvem Střípky ze života Jindry Hojera. O dobrodružství v životě reálného Jindry Hojera však rozhodně nebyla nouze a líčení je plné dramatických i komických momentů.

Autenticitu knize dodává fakt, že byla napsaná na autorově oblíbeném psacím stroji. Psal ji sám osobně. Povídky a příběhy podává „nezmar“ Jindra Hojer svým čtenářům s osobitou nadsázkou, lehkostí a vtipem, který provází všechny jeho příběhy, a to i ty smutné. Příběhy ze života i z cest po Řecku a Itálii z doby před sametovou revolucí i těsně po ní provázejí autorovy fotografie.

Stejně jako předešlý titul také tuto knihu vydalo nakladatelství Knihysúsměvem.cz.

Křest knihy s autogramiádou proběhl 5. září před pardubickým knihkupectvím Mozaika na pardubickém hlavním nádraží. Kmotrem knihy byl česká astronom, astrofyzik a popularizátor české vědy Jiří Grygar. Dostavila se řada regionálních představitelů veřejného života a samosprávy. Autor dostal na křtu také mimo jiné dort s vlastní postavou a motivem Rychlých šípů. Fanoušci Jindry Hojera se sjeli nejen z blízkého okolí, ale například i z okolí Plzně. Příznivci Rychlých šípů neváhali a vážili i dlouho, několikahodinovou cestu vlakem. Určitě však nelitoval nikdo, kdo dorazil a mohl se setkat se skutečným Jindrou Hojerem.

Mgr. Bc. Jan Kopal

(Redakčně upraveno)