Jdi na obsah Jdi na menu
 


Omezení na silnici ‒ František Růžička

13. 10. 2020

S mnohými omezeními se řidiči na našich silnicích (i dálnicích) setkávají denně. Musí s tím počítat, nic jiného jim ani nezbývá. Čekání, drncání, objíždění… nadávání. Každý z nich je ale nakonec rád, že vůbec dojede, že ho nepotkalo nic vážnějšího, nebo dokonce tragického.

Od „pražské dálnice“ (4) velké množství řidičů pokračuje po silnici č. 19 směrem k západu. Od Tábora, přes Milevsko, nebezpečnou křižovatku „Lety“ a Mirovice dál na Rožmitál pod Třemšínem, nebo s odbočkou na Blatnou a Plzeň. Právě v Mirovicích je čekalo zdržení. V nedávné době (2017) se zde prováděla rekonstrukce vozovky a pokládal nový povrch. Ale jak už to u nás často bývá, na něco se zapomnělo, takže se za pár měsíců něco „zadrhlo“.

Neodtékající voda z vozovky po bouřkách a vydatných deštích signalizovala problém se stavem kanalizace v západní části obce ‒ u nádraží na Táborské ulici. Kontrola, provedená odbornou firmou, zjistila, že pravděpodobně při výše zmíněné opravě silnice došlo k nevratnému poškození kanalizace přímo pod vozovkou. Pro realizaci opravy byla proto nutná uzavírka jednoho jízdního pruhu, doprava byla řízena semafory.

Tato část kanalizace byla vybudována již na počátku minulého století, což dokazuje způsob tehdejší stavby – kanalizační a odvodňovací stoku kamennou. Stěny i dno tvoří urovnané vrstvy menších kamenů. Na překrytí zpevněných stěn před konečným zasypáním použili zdejší předci přes metr dlouhé a asi dvacet centimetrů vysoké obdélníkové žulové bloky.

Současná oprava spočívala v „zatrubnění“ (položení nového plastové potrubí) pod jednou částí vozovky, následně pak pod druhou. Fotodokumentace ukazuje starou i novou technologii budování.

František Růžička, Mirovice

p15808951.jpg

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář