Jdi na obsah Jdi na menu
 


Budvar aréna ‒ František Růžička

21. 12. 2019

Historie zaznamenala, že České Budějovice měly po Praze a Bratislavě třetí zimní stadion s umělou ledovou plochou. Byl dokončen v říjnu 1946 a v roce 1967 byl zastřešen. V roce 1979 byla v těsném sousedství postavena druhá plocha. Konečně v letech 2001-2 prošel rozsáhlou rekonstrukcí a po svém sponzorovi byl přejmenován na „Budvar arénu“. Má kapacitu přibližně pro 6,5 tisíce diváků.

Další historické vzpomínání na českobudějovický hokej je značně obsáhlé. Vždyť již v roce 1911 zde existoval SK České Budějovice. To se ale ještě bruslilo a hrávalo na slepém rameni řeky Malše. Postupně je možné vzpomínat na jména klubů: AFK, DSK, YMCA, VIKTORIE. Právě ta se v roce 1928 spojila se Slavojem a vznikl AC Stadion. Na dobu Slavoje se dosud mocně vzpomíná. Vždyť kdo by mohl zapomenout třeba jen na brankaře Honzu Vodičku a další hráče: Čeňka Píchu, Antonína Španingera nebo Vlastimila Hajšmana!

V polovině šedesátých let byla činnost podpořena díky n. p. Motor a pod tímto názvem byl účastníkem nejvyšší hokejové soutěže (mimo sezónu 2004/5). K tomu už se váží jiná legendární jména, jako Jarda Pouzar, Karel Pražák, Míra Dvořák a další. Od roku 2006 se název znovu změnil podle sponzora na HC Mountfield. Ale stejně se vždy skandovalo: „Motor do toho!“ V roce 2013 však bylo rozhodnuto o převedení do Hradce Králové… Sponzor Budvar přece nepřestane ve vlastní aréně čepovat stejně legendární nápoj! Co naděláte? Československý (český) sport je někdy (?) unášen neuvěřitelnou silou finančních prostředků.

V brzké době by stávající parkovací plocha před arénou měla být částečně zastřešena. Projekt současně předpokládá další stavební úpravy, například nové občerstvení. Proto by se na parkovišti v době konání zápasů nemohlo parkovat, auta by nahradilo přes 30 rautových stolků pro návštěvníky. Současně se řeší i otázka zadního traktu směrem k řece: je nutné rozšíření sociálního zázemí. Je otázkou, co tomu ještě řeknou „živočicháři“ (= útvar životního prostředí). S tímto záměrem totiž souvisí řada problémů, neboť pod povrchem zvažovaného prostoru vede kanalizace a horkovod. Jednalo by se o investici asi 10 mil. korun.

Takže: téměř při konci hokejové sezóny zbývá jen „maličkost“. Aby se Motor do té nejvyšší soutěže dokázal znovu „prokousat“. V posledních letech se to přes veškerou snahu nezdařilo. Zatím má dobře nakročeno.

František Růžička, České Budějovice

p15204411.jpg

Současný stav před arénou

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář